• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Søknad om ledsagerbevis

Informasjon

Kort informasjon om ledsagerbevis:

Hva er ledsagerbevis?

Ledsagerbevis skal bidra til å øke livskvaliteten for personer med nedsatt funksjonsevne.

Trenger du ledsager på sosiale og kulturelle arrangementer, kan et ledsagerbevis gi gratis adgang for din ledsager. Du må fremdeles betale for egen billett.

Hvem kan få ledsagerbevis?

  • Personer som er bosatt i Sandefjord og som har nedsatt funksjonsevne av minst to til tre års varighet.
  • Beviset blir tildelt etter sosialt og helsemessig behov, og ikke ut fra økonomisk situasjon.

Finn frem følgende vedlegg før innsending:

  • Portettfoto (tatt med mobilkamera e.l).
  • Konkret uttalelse fra fastlege, legespesialist, offentlig godkjent helseinstitusjon eller kommunens helse- og sosialtjeneste om funksjonsevne og behov for ledsagerbevis.
  • Det skal ikke sendes inn pasientjournal eller epikriser.

Retningslinjer for ledsagerbevis 2022

Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Elektroniske vedlegg kan du sende med skjemaet automatisk:

  1. Gå til fanen "Vedlegg" i skjemaet.
  2. Trykk på knappen. Bla gjennom (browse) for å velge et dokument som du har tilgang til fra PC-en din.
  3. Trykk på knappen Last opp.
  4. Gjenta hvis du skal legge ved flere filer. Dokumentene listes opp på denne siden.
  5. Trykk på knappen Neste side når du er ferdig med å velge filer.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.





* Betyr obligatorisk for utfylling



Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.



Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema og opplasting av vedlegg.

Vennligst vent...

Loader