• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Åpen søknad om helse- og omsorgstjenester

Informasjon

Viktig å vite når du søker om helse- og omsorgstjenester 

Alle i en kommune har rett til helse- og omsorgstjenester fra kommunen. Det er ett felles søknadsskjema for alle helse- og omsorgstjenester. I søknaden beskriver du situasjonen din og hva du trenger hjelp til. Det er helseforvaltningen i Sandefjord kommunen som behandler søknaden din. Vi har taushetsplikt og behandler opplysningene dine fortrolig. Vi tar kontakt med deg for å avtale samtale og kartlegging. 

Det opprettes en journal for hver enkelt tjenestemottaker (pasientjournal). Du kan ikke reservere deg mot opprettelse av journal, men du kan be om at enkelte ansatte ikke får tilgang til din journal. Vi benytter også ulike elektroniske løsninger som for eksempel elektronisk tavle og eget logistikkverktøy. Dette gjør vi for å kvalitetssikre oppfølgingen av den enkelte. Alle våre systemer er tilgangsstyrt, det betyr at det er de avdelingene i kommunen som skal gi deg tjenester som har tilgang til din journal. 

For å sikre et godt grunnlag når vi skal vurdere og behandle din søknad innhenter vi opplysninger og samarbeider med for eksempel fagpersoner i kommunen, fastlege og sykehuset, hvis dette er viktig i din sak. 

Vi sender inn opplysninger til et lovbestemt helseregister for nasjonal statistikk for helse- og omsorgssektoren der opplysninger ikke kan spores tilbake til deg (KPR). KPR er et standardisert verktøy for kartlegging av ressurser og hjelpebehov.

Du kan lese mer om tjenester og tilbud på hjemmesiden:

Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Elektroniske vedlegg kan du sende med skjemaet automatisk:

  1. Gå til fanen "Vedlegg" i skjemaet.
  2. Trykk på knappen. Bla gjennom (browse) for å velge et dokument som du har tilgang til fra PC-en din.
  3. Trykk på knappen Last opp.
  4. Gjenta hvis du skal legge ved flere filer. Dokumentene listes opp på denne siden.
  5. Trykk på knappen Neste side når du er ferdig med å velge filer.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.





* Betyr obligatorisk for utfylling



Etter 20 minutter uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema og opplasting av vedlegg.

Vennligst vent...

Loader